Primary Advertiser

חיידקים טובים? לא מה שחשבתם. תשאלו את הילד של דני קמושביץ

בשיתוף אקטימל

6.10.2020 / 8:00

דני קמושביץ ניסה להסביר לילד שלו למה כדאי לו לשתות אקטימל בכל יום. הם גילו שהחיידקים הטובים תורמים לחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף, שזה ממש טעים ושאי אפשר באמת לשמור סודות מאבא

בווידיאו: הילדים של דני קמושביץ מגלים שיש גם חיידקים טובים/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

לילדים יש נטייה לשאול את השאלות הנכונות, כאלה שרצות גם לנו בראש, אבל לרוב לא מתנסחות לשאלה. ובכן, הילד בסרטון הזה שואל, ובצדק, מה זה בכלל חיידקים טובים - ואנחנו כאן כדי להסביר.

בתוך המעיים שלנו יש עולם שלם של אורגניזמים חיים, שמרביתם עובדים למעננו ולכן נקראים חיידקים טובים. אחד מאותם מיקרואורגניזמים נקרא Lactobacillus casei, או L. casei, והוא השכיח במשפחה הקרויה פרוביוטיקה. בניגוד לחיידקים המזיקים שגורמים למחלות, חיידקים פרוביוטיים כמו L. casei מועילים למערכת העיכול, ובלעדיהם הרבה יותר קשה לעכל מזון או לספוג חומרים מזינים חשובים.

L. casei אומנם נמצא באופן טבעי במעיים, אך ישנם מאכלים מותססים המכילים גם הם L. casei. אלה כוללים בעיקר יוגורטים וגבינות. אקטימל נוצר מחלב שעבר תסיסה, על ידי שני חיידקי היוגורט המסורתיים (לקטובצילוס בולגריקוס וסטרפטוקוקוס תרמופילוס), שאליהם מוסיפים בתהליך תסיסה מיוחד וארוך את החיידק הפרוביוטי L.casei. כל בקבוק אקטימל (100 מ"ל) מכיל יותר מ-10 מיליארד חיידקים חיים מסוג L.casei נוסף על חיידקי היוגורט הרגילים.

בשיתוף אקטימל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully