Primary Advertiser

טעים ומזין: 5 מאכלים שלא ידעתם שיש בהם חיידקים טובים

בשיתוף דנונה שטראוס

30.9.2020 / 16:58

מאכלים פרוביוטיים מכילים חיידקים ידידותיים שמשפרים את מאזן החיידקים בגוף שלנו ומחזקים את ההגנה הטבעית שלו. הנה דוגמה לחמישה מאכלים כאלה שתוכלו להוסיף לתפריט שלכם בקלות

אישה אוכלת יוגורט. ShutterStock
אישה אוכלת יוגורט/ShutterStock

אחד מתחומי התזונה הנחקרים ביותר בשנים האחרונות הוא המיקרוביום - מיליארדי חיידקים שחיים בתוך ועל הגוף שלנו. קהילת החיידקים שחיה בתוך מערכת העיכול שלנו היא אחת המשמעותיות ביותר. שמירה על איזון חיידקי נכון שלה חלק מהחיידקים במערכת העיכול שלנו הם חיידקים "טובים", כלומר כאלה שמועילים לתפקודה ומסייעים לפירוק יעיל ומיטבי של המזון שאנחנו אוכלים, בעוד אחרים הם חיידקים שעלולים להזיק.

אחת הדרכים לשגשוג אוכלוסיית החיידקים הטובים במערכת העיכול היא להוסיף לתפריט שלנו מאכלים פרוביוטיים. אלה מאכלים שמכילים בתוכם חיידקים דומים מאוד או זהים לחיידקים הטובים שחיים במערכת העיכול. הנה 5 דוגמאות למאכלים כאלה שתוכלו להוסיף לתזונה שלכם בקלות, ולהפיק מהם שלל יתרונות בריאותיים:

חמוצים ביתיים

ירקות כבושים כמו כרוב המכיל גם סיבים תזונתיים. גם מלפפונים חמוצים נכבשים במי מלח או חומץ ועוברים תהליך של התססה - תהליך התסיסה הוא זה שנותן לחמוצים את טעמם הייחודי והמוצלח וכדי שהוא יתרחש יש צורך בנוכחות של כמות מסוימת של חיידקים פרוביוטיים, זו הסיבה שהתוצר הסופי הוא גם טעים וגם מכיל חיידקים מועילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

החיידק הזה יסייע לחיזוק ההגנה הטבעית

בשיתוף דנונה שטראוס
צנצנות עם מללפונים חמוצים כבושים במלח. ShutterStock
טעים ומועיל. חמוצים/ShutterStock

גבינת פרמז'ן

הגבינה המיושנת ועזת הטעם שאנחנו אוהבים לזרות מעל מנות של פסטה או סלטים עוברת התססה בתהליך ייצורה ולכן מכילה חיידקים פרוביוטיים.

אקטימל

משקה היוגורט הפרוביוטי הזה נוצר מחלב שעבר תסיסה על ידי שני חיידקים היוגורט המסורתיים (לקטובצילוס בולגריקוס וסטרפטוקוקוס תרמופילוס), שאליהם מוסיפים בתהליך הייצור גם את החיידק הפרוביוטי L.casei. כל בקבוק של אקטימל מכיל יותר מעשרה מיליארד חיידקי L.casei חיים, ויחד עם החיידקים הפרוביוטיים האחרים מתקבלת כמות אופטימלית של חיידקים ידידותיים לסייע להגנה הטבעית של הגוף. יתרון נוסף הוא שבניגוד למאכלים ביתיים כמו חמוצים, תהליך הייצור המבוקר מנטר כל הזמן את כמות ואיכות החיידקים שנמצאת במוצר הסופי ושמגיעה בסופו של דבר לגוף שלכם.

אקטימל. סטודיו גל בן זאב,
כל בקבוק של אקטימל מכיל יותר מעשרה מיליארד חיידקי L.casei חיים. אקטימל/סטודיו גל בן זאב

לבן של פעם

לבן הוא דוגמה נוספת למשקה חלב מותסס, שמכיל חיידקים פרוביוטיים שמועילים לבריאות מערכת העיכול, ובכלל.

מיסו

משחת מיסו מיוצרת מפולי סויה מותססים והיא אחת מאבני היסוד של המטבח היפני. היא אמנם מכילה כמות גבוהה של נתרן, אך תהליך ההתססה שלה גורם לכך שהיא מכילה לא מעט חיידקים טובים, ופרט להם היא מכילה גם רכיבים תזונתיים נוספים כמו חלבון, סידן, ברזל ומגנזיום.

בשיתוף דנונה שטראוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully